woensdag 15 juni 2011

Slakken (maar eerst wat moois!)

Zaterdag zat er een heel leuk pakketje bij de post! Het was de give-away van Bizzy@Home !


Zulke leuke dingetjes! 'n Mooie kaart, en een prachtige envelop, bloemenknijpertjes en een garenkaartje! Een fijn kleedje, die zo mooi staat bij de oude strijkbout die ik vorige week juist kocht bij de kringloop! Oude bakvormpjes waar ik altijd al zo gek van ben!



'k Heb er echt van zitten genieten, hoor! En nog!!
Reuze bedankt, Renny!

En dan nu weer 's een traktatie!!
'k Ben in 't huishouden soms niet vooruit te branden, maar zelfs dat levert soms inspiratie op ;-)


Want wat dacht je van deze slakjes?

Wat heb je er voor nodig?

- 1/2 plakje bladerdeeg per kind
- kookworst
- geraspte kaas
- cocktailprikkers
- ei

Snijd het bladerdeegplakje in 4 reepjes, dat is dan voor 2 traktaties.

Het is trouwens het beste als je per plakje werkt en de rest nog even in de koelkast laat liggen, anders plakt het niet zo fijn meer.

'Plak' 2 plakjes aan elkaar en druk aan met een vork.


Strooi er geraspte kaas over.
Rol ze op, probeer dit zo luchtig mogelijk te doen en leg de rolletjes op de bakplaat.


Bestrijk ze met het losgeklopte ei. Bak ze ongeveer 15 minuten in de oven.
Na het bakken goed laten afkoelen.

Van de kookworst dikke plakken snijden en hier rondjes uitsnijden.



Prik de rondjes in de bladerdeegrolletjes en prik er een kookworstrondje aan.




En rondgaan maar!

Dit idee is vooral in deze tijd ook heel goed uit te voeren met aardbeien.
Je neemt dan ipv geraspte kaas (riet)suiker.



Als je een wat royalere/grotere traktatie wilt, dan kan je ook alle 4 de bladerdeegreepjes aan elkaar 'plakken' en oprollen. Eventueel kun je er ook een aluminiumfolie rolletje in meebakken, wat ik bij de aardbeienslakjes zelf ook gedaan heb.




En nog een snoeptip: ipv kookworst of aardbei een Engelse Drop-snoepje, zo'n geel of roze kokosrondje staat ook vrolijk!!

Fijne dag verder!

6 opmerkingen:

  1. Fijn dat ik je er blij mee heb gemaakt. Geniet ervan! Wat superleuk deze slakjes! Ga ik onthouden voor een kinderfeestje.
    Lieve groet, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leuk dat je gewonnen heb, je hebt het verdiend.
    en wat een leuke slak zeg, die ga ik onthouden.

    gezellig dat je langs bent geweest.

    gr Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O, wat een mooie give-away, super dat hij bij jou terecht is gekomen.
    Je slakjes zijn ook heel mooi en zien er heerlijk uit.

    groetjes,
    eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. oh wat leuk zeg, denk alleen dat ze sneller opgegeten worden dan dat ze kruipen... hihi
    Maar ik zou gewoon een knakworstje pakken, hoef je niet uit te snijden, wel zo gemakkelijk!(en ik hou niet zo van een rookworst!)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lees nu je berichtje pas... Meestal wordt ik niet blij van slakken (in de tuin enzo) maar deze zijn wel welkom!!!

    Groetjes Tineke

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het heel erg leuk als je een reactie achterlaat! En misschien wil je wel volger worden?

Onze webwinkel:

Volgers