dinsdag 22 februari 2011

Ik trakteer op....pannekoekenspiezen!

Vorige week mocht Loura, voor haar 10e verjaardag pannekoekenspiezen trakteren. Het was wel aardig wat werk maar ze werden zo ongeveer verslonden door haar klasgenootjes!


Wat heb je ervoor nodig?

- pannenkoekenbeslag - 100 gram pure chocola
- 1 potje O.etker discodip
- grote cocktailprikkers
- uitsteekvormpjes

Bak genoeg dikke pannekoeken (uit 1 pannenkoek haal je ongeveer 10 vormpjes) . Laat ze afkoelen en steek er dan met de vormpjes uit. Prik ze met 3 op de prikkers. Smelt de chocolade op een heel zacht vuurtje of in de magnetron. Smeer met een bakkwastje de chocola op de pannekoekvormpjes. Strooi de discodip op de chocola. (Op de foto kun je zien dat ik het eerst op een andere manier deed, maar zo gaat het beter).


Laat de spiezen goed uitharden. Omdat Loura er op stond dat zij 's maandags kon trakteren heb ik ze zaterdags al gemaakt, per stuk ingepakt in aluminiumfolie en zo getrakteerd. Zo bleef het tot het moment van trakteren een verrassing, dat was natuurlijk ook leuk! Maar het blijft mooier als je ze de avond voor het trakteren maakt en dan bijvoorbeeld prikt op een met aluminium ingepakte kool.








7 opmerkingen:

  1. Wauw, jij barst echt van de leuke ideëen! Dochterlief is pas in september jarig, maar ga zeker één van je traktatie-ideëen gebruiken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mmm.. Wat een goed idee! Was zeker heel populair!

    En bedankt voor je reactie op mijn blog!
    Gr,
    NZ

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow, wat een gave tractatie. En zo zie ik er nog veel meer hier. Je mag trots zijn op deze creaties!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk dat jullie langskomen met zulke reacties! Bedankt! Meld je gerust aan als volger ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik kan me voorstellen dat je dochter verslonden werd hihi ziet er lekker uit zeg!
    En bedankt voor je leuke reactie, daar wordt je gewoon blij van!(klinkt als die man van de mona toetjes whahaha)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw, wat een leuke tractaties mmmmm!!
    Heb me aangemeld hoor.
    Groetjes Anja.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Corine,

    Wat een ontzettende leuke traktatie weer! Daar word je als kind zijnde toch helemaal blij van. Als ik zie wat hier op school getrakteerd word, is het doorgaans altijd hetzelfde en dat is zo jammer. Besteed er iets meer tijd aan en kom met iets orgineels.
    Ook wilde ik je nog hartelijk bedanken voor de award, die ik van je gekregen heb. Ik vond het zo lief! Blijf vooral doorgaan met je leuke traktaties!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het heel erg leuk als je een reactie achterlaat! En misschien wil je wel volger worden?

Onze webwinkel:

Volgers