woensdag 6 februari 2013

Mmmmm...

Leuke reacties op 'mijn' nieuwe uiterlijk :-)
 
Op zaterdagavond steek ik altijd een uurtje over (de weg) naar mijn ouders,
even bijpraten, eventjes nog 'kind' zijn ook....
 
En dan neemt dat kind ook altijd wat mee van het lekkers wat ik (bijna) elke zaterdag bak voor de zondag.

  
Afgelopen zaterdag bakte ik een taart/cake...en die was me toch lekker....
ik had het recept al heel lang in mijn map zitten, en ik snap niet dat ik hem niet eerder maakte!
Zo makkelijk en een heerlijk resultaat!

Zet klaar:
100 gram rozijnen
200 gram boter
175 gram witte basterd
55 gram geraspte kokos
2 eieren
2 el appelstroop
200 gram bloem
6 gram backin
springvorm ca. 24 cm met bakpapier bekleed

Wel de rozijnen ca. 10 minuten in heet water
Giet ze af en laat ze uitlekken
Smelt de boter op een laag vuur
Meng de rozijnen, suiker, kokos, bloem, backin, eieren, en stroop in een kom
Roer de boter erdoor
Schenk in de vorm
Bak op ca. 180 gr. ongeveer 35 minuten in de oven.

Na het afkoelen heb ik er met een tekensjabloon en poedersuiker een beertje op gemaakt.
Zo leuk als de kinderen dat dan vinden..elke keer weer die snoeten bij het aanrecht om te kijken HOE MOOI mama die taart weer gemaakt heeft...daar wordt ik van binnen dan echt blij om dat ze blij zijn met zo'n kleinigheid!



Een toef slagroom erop is ook superlekker!

Zelf vind ik de combinatie banaan/kokos ook altijd erg lekker, dus ik ga hem ook een keer proberen zonder rozijnen en dan met banaan.

Groetjes, Corine
 
 


4 opmerkingen:

  1. Je nieuwe bloguiterlijk is dan ook supermooi!
    Je taart ziet er geweldig uit!
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mmmm ziet er lekker uit en dat beertje is schattig! Groetjes Famke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je nieuwe uiterlijk is heel mooi zeg...zo anders, maar superleuk.
    Fijn dat je er weer bent...en dan een heerlijke taart....genietmomentjes zo samen.

    Fijne week nog en een lieve groet,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lekker ziet dat het eruit. Kokok kan ik niet hebben, daar krijg ik jeuk van. De rest zijn voor mij bruikbare ingrediënten.

    Leuke header.

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het heel erg leuk als je een reactie achterlaat! En misschien wil je wel volger worden?

Onze webwinkel:

Volgers