maandag 20 juni 2011

PRINSESJE!

Aan het einde van een feestje voor de wat jongere kinderen lees ik vaak een verhaaltje voor in themasfeer.
Na een druk feest vinden ze het zo heerlijk om lekker onderuit tot rust te komen.

Ik vond op deze site http://www.xs4all.nl/~jdevries/index2.html een leuk verhaal voor een prinssessenfeestje.



Prinses Sanne
Sanne heeft een verkleedkist op haar kamer. Daarin zitten jurken, hoeden en schoenen. De ene keer is ze een koningin. Een andere keer is ze de juffrouw van school. Vandaag is ze een prinses. Ze draagt een roze jurk met glitters. Een kroontje op haar hoofd en roze schoenen met een strik.
'Wat zie je er mooi uit', zegt mamma.
'Ik ben een prinses en ik ga trouwen met een ridder', zegt Sanne.
'Dan moeten we een ridder voor je zoeken. We hangen een briefje op bij de supermarkt: 'Een ridder gezocht voor een prinses', zegt mamma.

Mamma en Sanne gaan naar de supermarkt. Sanne hangt het briefje op een prikbord. Mamma koopt prinsessenkoekjes voor bij de thee.
Thuisgekomen vraagt Sanne: 'Wanneer komt er nu een ridder?'
'Een ridder moet eerst het briefje lezen in de supermarkt. Misschien komt er morgen wel een ridder', zegt mamma. Sanne gaat een tekening maken van een ridder met een paard.

'Dat heb je goed gedaan. We hangen hem op in de kamer. Als er een ridder komt dan wil hij vast met je trouwen', zegt mamma. Sanne glimt van trots.
Als Sanne gaat slapen vraagt ze: 'Komt er morgen een ridder?'
'Ga jij maar lekker dromen van een ridder op een paard. Morgen zien we wel weer', zegt mamma.

De volgende dag is Sanne al heel vroeg wakker. Vandaag ga ik trouwen met een ridder, denkt Sanne. Ze gaat naar de slaapkamer van mamma. Mamma ligt nog te slapen.

'Mamma wordt nou wakker. Ik ga vandaag trouwen met een ridder', zegt Sanne. Mamma moet lachen en stapt uit bed.
's Morgens vroeg trouwen ridders niet. Vanmiddag komt er vast een ridder', zegt mamma.
Sanne gaat die ochtend met mamma boodschappen doen bij de supermarkt.
'Mamma het briefje is weg', zegt Sanne.
'Oh dan is er vast een ridder, die het briefje meegenomen heeft', zegt mamma.
Als mamma boodschappen gedaan heeft trekt Sanne aan mamma's arm.
'We moeten gauw naar huis. Ik moet mijn prinsessenjurk aan doen. Misschien is de ridder er al', zegt Sanne.

Als ze thuis zijn trekt Sanne snel haar jurk aan met de glitters. De telefoon gaat en mamma neemt hem op. Sanne hoort mamma praten over een ridder. Ze luistert gespannen. Dat kan de ridder zijn, die het briefje uit de supermarkt heeft meegenomen, denkt Sanne.

'Nou Sanne, maak je maar extra mooi. Vanmiddag komt er een ridder', zegt mamma. Sanne huppelt van plezier door de kamer.
'Er komt vanmiddag een ridder', zegt ze tegen Poekie Poes. Poekie Poes zwaait met zijn staart.

Als 's middags de bel gaat springt Sanne van de bank. Mamma maakt de deur open. Sanne gaat naast mamma staan en kijkt heel verbaasd. Voor de deur staat de moeder van Jasper en Jasper zelf in een ridderpak. In zijn hand heeft Jasper een houten paardenkop met een steel eraan.

'Daar zijn we dan. Jasper komt vanmiddag met je spelen Sanne. Hij wil trouwen met een prinses', zegt de moeder van Jasper. Jasper staat verlegen te grinniken.

'Nou, is dat geen leuke ridder', zegt mamma. Sanne geeft Jasper de tekening.

'Ik ga niet met je trouwen hoor', zegt Jasper.
'Ik ook niet met jou', zegt Sanne.

Fijne dag allemaal!

('k ben trouwens blij dat mijn prins wel met mij wilde trouwen!!)

2 opmerkingen:

  1. Bedankt voor je felicitaties!
    Wat een story zeg, en heb je dat allemaal voor ons zitten overtypen?
    Hartelijks

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een verhaaltje is inderdaad goed op de gemoederen te kalmeren.

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het heel erg leuk als je een reactie achterlaat! En misschien wil je wel volger worden?

Onze webwinkel:

Volgers