vrijdag 25 maart 2011

Stapelen op vrijdag : trotjes!


Wat je hierboven ziet zijn onze stapel trotjes! Jullie zeggen misschien 'totjes' of 'tutjes', 'doekjes', of  'tutlapjes' of wat dan ook....hier heten ze trotjes. Ter ere van Stapelen op vrijdag heb ik ze allemaal (meer dan 40 stuks, !!!!!) netjes gestreken.
De eerlijkheid gebiedt me op te zeggen dat ik dat normaal gesproken nooit doe, er is echt niet aan te beginnen!
Maar ja, het is nou eenmaal 'stapelen' en niet 'bergen'   ;-)

Wat dat nou echt met Feest te maken heeft???

Tja, sommige stofjes zijn op zichzelf al een feestje!



Of dit dan....wie raakt niet in feeststemming als je je dochters zo lekker ziet trotten?! Die doekjes hebben al wat traantjes gedroogd! (Heus, ze houden er echt wel een keer mee op,  als ze 18 zijn doen ze het vast niet meer!)


Zitten we in 's ochtends bij het aankleden in een feestelijk zomerstemming, doen we dit:



Ennnnn, we gebruiken ze ook als we een echt feestje vieren, hoor!




'n Superhandige stapel dus!

9 opmerkingen:

  1. Heerlijk toch die doekjes, een doekje voor dit en een doekje voor dat..geweldig.
    Wat een lieve foto's van je dochter?? ze zit zo lekker met d'r trotje:)

    Een zonnige "harten" groet voor jou, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat lekker vrolijk al die trotjes:)
    ik heb nog nooit van die naam gehoord, grappig!
    en wat een lieve dochtertjes heb je!
    mocht je de trotjes wel wassen van ze?
    mijn dochter had vroeger lintjes als trotjes.. overal vond en vind ik ze nog wel, bijv. in het dasboardkastje van de auto, stel je voor zat je een keer zonder!

    fijn weekend!
    lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ok de blog around, als je me wil doen: sla de afbeelding ven de blog around op (staat op mijn blog) en zet hem op je blog in de zijbalk, vermeldt de naam van de site erbij zodat hij doorgelinkt wordt vanaf jouw blog.
    Geef even een hint aan de blogger dat hij/zij deze week onder je blog around zit:) op die manier geef je meer aandacht aan eenminder bekend blog dat toch de moeite waard is.
    Wat een verhaal en zo schoolmeesterachtig besef ik nu:)

    Vragen??? ik hoor het wel

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O, wat een schattige dochtertjes heb je!
    En ja die tutdoekjes (zo noemen wij ze) zijn inderdaad multifunctioneel. (Hoewel ze als knuffel toch liever een tuttel heeft met knuffelkopje erop...)

    Fijn weekend! Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik moest even denken hoor...trotjes...vroeger (in de vorige eeuw) toen onze zonen jong waren noemden wij ze dot(ten).....Tja....tis maar een naam nietwaar.
    Wat 'n prachtige foto's van 2 prachtige dochters en...je stapel trotsjes mag er zijn hoor. Fijn weekend, Trudie.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. het was even nadenken waar het nu over ging, maar het zijn dus doekjes om lekker te tutten hihi en dan nog van die gezellige ook! Ik gebruikte er vroeger van die spuugdoekjes voor, hele stapels en kon je ook zo lekker wassen. Mijn zus gebruikte ze ook als kind en van haar mochten ze leiver niet gewassen worden, want die van haar moest lekker zuur ruiken(gruwel), ik vond de vers gewassen het fijnste!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie stapel 'trotjes'.
    En een heel lief snoetje.
    Gr,
    NZ

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijke stoffen, ben gek op stoffen, leuke blog trouwens!

    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een geweldig leuk bericht weer!!! Ook zo leuk verzonnen dit bericht!
    En wat een stapel joh!!! Ik wist niet dat je er zoveel hebt.
    Maar ze worden ook voor allerlei doeleinden gebruikt! Wat heerlijk joh! Zomaar een trooststuk altijd bij de hand. Niet de ene dan wel de andere.
    Doet R. het ook? Want die zie ik er niet mee, voor ogen. En J. ook niet geloof ik of wel??

    He, goede zondag!!!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het heel erg leuk als je een reactie achterlaat! En misschien wil je wel volger worden?

Onze webwinkel:

Volgers