maandag 2 april 2012

Feest voor Ruben!

3 jaar is 't ie alweer...onze Ruben! Afgelopen vrijdag was hij jarig en was er feest voor hem!
De 3e verjaardag vind ik altijd zo leuk...ze 'begrijpen' dan wat jarig zijn is, maar zijn ook nog zo heerlijk onbevangen!

De uitnodiging had ik per mail gedaan, maar wel met een schattige foto van de kleine baas in zijn favoriete voertuig: Brum! Op de uitnodiging stond een andere foto, waar hij vol in de lens kijkt, veel leuker natuurlijk...maar (vooral) manlief vind dat minder prettig als de kinderen zo herkenbaar op het wereldwijde web 'rondzwerven'...dus vandaar deze andere foto uit de 'Brum-serie'...


Helaas is Brum niet van onszelf, maar van de Speel-o-theek. Het zal hem wel spijten als de auto weer terug moet...

Hij is erg verwend met Brandweerduplo, een lokomotiefje op batterijen voor zijn houten treinbaan,
extra rails, een mobieltje, en nog veel meer....


Er kwamen vrijdagochtend 7 kindjes op zijn 'feestje', met de moeders en dat was heel gezellig.

Voor de kindjes waren er Brummetjes om op te eten.


Donderdagavond toen Ruben al op bed lag, was ik er mee bezig. Opeens piepte de deur open en was hij er weer...Hij viel bijna om van verbazing van dat moois wat er al stond. Hij bleef maar zeggen '...fint sooo leuk! Fint soo leuk!' 
Nou, daar doe je het als moeder toch ook voor!!

Tijdrovend was het, echt een heel werk, dus alleen doen als je tijd genoeg hebt :-)

Ik had rechthoekige cakejes, geel marsepein, dropveters en ronde winegums gekocht....


verpakte de cakejes in het gele marsepein,


rolde een stukje aluminiumfolie op en maakte er een voorraampje van...


maakte van aluminiumfolie een grill en koplampen en van de dropveter een (ingeklapte) zonneklep op en wielen van rode winegums...


Rijden maar....

Voor het weggevertje aan de vriendjes gebruikte ik de foto van de uitnodiging, voegde een tekstballon toe met 'Leuk dat jij er ook was'....


printte die uit op transferpapier, knipte ze uit en streek ze op kleine katoenen tasjes....



en vulde ze met koekjes en een paar snoepjes.

En dat zag er heel leuk uit!!




Lieve groet,
Corine

8 opmerkingen:

  1. Het was zo ontzettend leuk!
    En dat die kleine man het ook so leuk fond he?!
    Geweldig!!
    Wel heel jammer dat veel kindjes dachten dat het niet zo lekker was... Gelukkig heeft Robert er flink van gegeten...heerlijk!!!

    He, groetjes!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Christien: Op het uiteind was het toch zo goed als op :-) Maakt niet uit door wie!
    En ja...het was gezellig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd nog! Wat schattig die brum! Kan me voorstellen dat hij die niet graag terug zou willen geven wat een leuk autootje! Maar goed dat je een mooie herinnering hebt gemaakt met die zakjes! Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heb je die autotjes superleuk gemaakt!

    Ik ben ook dol op de spelotheek: het stelt je in de gelegenheid je kind speelgoed aan te bieden, dat anders veel te duur zou zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Joh wat een ontzettend leuke traktaties!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat ben jij toch creatief he, waar haal je elke x de ideeen vandaan zeg, ik weet wel,als ik een traktatie nodig heb kom ik bij jou kijken ;-) Je zou er een boek van moeten maken.. Ideaal! En kun je mooi geld verdienen ;-) En weet je wat nou het ergste is.. :p dat ik denk eind van de posts... wat een leuk harmonium ik hou zo van die dingen,miss nog wel meer als van onze piano ;-)

    Groetjes, Alberta

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Alsnog gefeliciteerd! Wat een feest heb je ervan gemaakt! Ze zijn echt supermooi die traktaties! Kan me voorstellen dat je zoontje er weg van was!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gefeliciteerd. Ontzettend creatief van je. Ik wil die zakjes ook graag maken. Waar zou ik die kunnen kopen?

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het heel erg leuk als je een reactie achterlaat! En misschien wil je wel volger worden?

Onze webwinkel:

Volgers