maandag 4 april 2011

Nieuw huisdier! En: uitdeeltasjes!

Wij hebben een nieuw huisdier! Vorige week heeft Ruben hem haar op zijn verjaardag gekregen en we vinden haar allemaal zo leuk dat ik hem even wil laten zien! Ze is wit met zwart, heel lief , ze heet Betsy en ze kan springen:


Wat een snoepie he!

Ruben snapte nog niet meteen de bedoeling van het skippy-koetje, maar had er toch direct veel schik mee!





We kochten dit koetje bij Groovie Kids.

Op zijn feestje kwamen allemaal kleine kindjes, zo leuk! Voor hen had ik lieve uitdeeltasjes gemaakt:



Van tafelzeil! Het leek me leuk om dat van hetzelfde zeil te doen als van de  verjaardagsslinger. Ik had geluk, er was nog net een stuk van 40 cm over! Winkelier blij, ik blij!

Wat heb je er voor nodig?

- tafelzeil (per tasje 21 x 15 cm)
- naaigaren
- naaimachine
- schaar (of eventueel papiersnijder, ik weet niet of dat misschien 'slecht' is voor de papiersnijder, hoor!)

Eerst heb ik rechthoekjes geknipt, 2 per tasje, van  ongeveer 10,5 x 13 cm, met de papiersnijder ging dat echt super!


Daarna per tasje 1 strookje van ongeveer 19 x 2 cm.



Met de naaimachine heb ik eerst de ene kant van het strookje aan de linkerkant van een rechthoekig stukje tafelzeil genaaid, ongeveer 1 cm uit de kant, daarna de andere kant ook aan de linkerkant van het 2e stukje tafelzeil.


Toen legde ik de stukjes zeil met de binnenkanten op elkaar en heb ik rondom gezigzagd zodat het een tasje werd.


Ik was er eigenlijk te laat aan begonnen, dus de eerlijkheid gebiedt me om te zeggen dat sommige tasjes toch wat minder netjes geworden zijn als ik zou willen.
Maar met N.ijntje koekjes en een doosje rozijntjes is het toch wel aardig geworden.


Heb je een feestje met wat grotere meiden? Dan kunnen ze dit misschien ook als knutselideetje doen.
...als ze tenminste op je naaimachine mogen ;-)..

6 opmerkingen:

  1. wat een leuk huisdier heb je erbij gekregen en zo lekker makkelijk in het gebruik hihi
    En leuk die tasjes, gaat toch stiekem veel tijd in zitten, maar is wel erg leuk geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die tasjes zijn echt zo leuk! Veel leuker (en langer houdbaar) dan die plastic gevallen die je vaak krijgt!

    Ik ben trouwens zo blij met wat je schreef over fruit in je reactie op mijn blog.
    Ik voel me echt vereerd en dankbaar dat mijmeringen 'nut hebben'.
    Super. En bedankt dat je dat deelt.
    Liefs,
    Nz

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat gezellig zo'n huisdier ;-)
    't Zijn lekker fleurige tasjes geworden hoor! Ik hoop binnenkort knapzakjes te maken voor het 'boerenfeestje' dat m'n meiske nog te goed heeft voor haar neefjes en nichtje...

    Groetjes, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. echt een heel leuk idee zeg maar tafelzeil is dat nog duur als je een stuk koopt heb echt geen flauw idee.
    ga dit bewaren.

    gr Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo crea bea, je hebt er weer wat leuks van gemaakt, zo gezellig zeg, helemaal in het sfeertje van de slingers.
    Mooi huisdier, wil nog niet zelf lopen, en melk geeft ie ook niet:) Als je kleine man er maar van geniet.

    Groetjes,Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zooooooo leuk die koe!!!

    En dat tasje!

    Je weet het wel he, ik vind het zo gaaf!!!
    Maar heb zelf nooit zulke inspiraties!
    Houd ik maar aan jou over!

    Groetjes,
    Christien

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het heel erg leuk als je een reactie achterlaat! En misschien wil je wel volger worden?

Onze webwinkel:

Volgers