dinsdag 20 december 2011

Even stoom afblazen.....

Lieve allemaal, bedankt voor jullie reacties op mijn vorige post....

Nu even HEEL iets anders: wat ik gisteravond toch meemaakte... ik ben er nog raar van...


Lees hieronder maar eens wat ik vanmorgen aan de politie mailde:

Goedemorgen,
gisteravond reed ik om ca. 23.45 van (..) naar (..). Het sneeuwde hard, dus ik reed 60. Op een gegeven moment kwam er een auto achter mij rijden. Deze deed na een tijdje een aantal keren groot licht op. Nu ben ik nogal bang aangelegd, dus ik vond het niet prettig. Ik dacht dat het misschien was omdat ik niet hard genoeg reed naar de zin van de bestuurder. Maar ik bleef 60 rijden voor de veiligheid en keek maar niet tevaak naar achteren omdat ik enerzijds dus bang was en anderzijds goed zicht moest houden op de weg vanwege de sneeuwval. Op ongeveer 100 meter van mijn huis reed ik over een rotonde en toen zag ik in het licht van de lantarens dat de politie achter mij aan zat. Ik reed naar mijn huis en de politieauto sjeesde achter mij aan de oprit op. Ik was nauwelijks uit de auto toen de 2 politieagenten al bekkend en schreeuwend naar mij toekwamen. Hoe ik het in mijn hoofd haalde om niet te stoppen op hun stopteken. Ik was nogal overstuur en gaf aan dat ik vreselijk bang was geweest en dat ik er niet aan gedacht had om te stoppen op de stille weg vlak bij het bos, als vrouw alleen op dat tijdstip. (Ik zou zeker overdag als ik aangehouden was, gelijk gestopt zijn! omdat ik veel waarde hecht aan gezag, en waarden en normen) Zij bleven mij beiden afbekken, ook toen ik aangaf dat ik naast mijn angst niet eens gezien had dat zij van de politie waren. Waarom ik dan nu wel stopte....ik vroeg wat zij zelf dachten...(had ik de hele nacht door moeten rijden?) Ik moest mijn rijbewijs laten zien, die ik keurig bij mij had. Daarna moest ik blazen (en dat op maandag....), zij hebben mij niet eens gezegd dat het oke was. Ook hebben ze zich toen ik voortdurend aangaf dat ik bang was (geweest) niet aangeboden te legitimeren. Toen zei de ene politieagent dat er een melding binnenkwam en toen waren ze - nog steeds op hoge toon mij afblaffend - snel in hun auto verdwenen.
Terwijl ik nog steeds niet begreep wat nou eigenlijk de reden was om mij aan te houden....wat was nou zo dringend geweest om mij op dat tijdstip perse te moeten aanhouden?
Ik vind dit echt een vorm van hufterig gedrag en wil hiermee mijn klacht kenbaar maken. Als dergelijke botte horken de beschermers moeten zijn van goedwillende burgers, dan is het in dit land zeer slecht gesteld!!

Ik hoor graag uw reactie!
 
 
Nou, vinden jullie dit geen raar verhaal?? (Ik houd voorlopig in ieder geval geen politiefeestje....)
 
Ik ben echt benieuwd wat voor reactie ik hierop krijg!
Groetjesssss!
 
Klikadvertentie:

13 opmerkingen:

  1. Arme jij. Dit is zeker niet normaal. Ik zou naar het bureau toestappen om aangifte te doen:-)

    Ze dachten dat je dronken was afzo?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. zo ff dikke vette pluim dat je die brief geschreven hebt, maar ik denk niet dat je er veel van zal horen. Ik kan me voorstellen dat je je het apezuur schrok en zeker omdat ze niet eens de moeite namen om te melden waarom ze je uberhaupt aanhielden. Bah!
    Waar zijn ze als je ze echt nodig hebt...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jeetje!!!! Je hebt helemaal gelijk!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. oh, neen, dat zou ik nu ook kunnen voorhebben sé. Ik ben eigenlijk ook nieuwsgierig naar de reactie. ik dacht dat de politie er ook was om mensen te helpen en gerust te stellen.
    Laat je weten als je bericht terug krijgt?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is de toon die de muziek maakt... Logisch dat je bang was en ik zou ook niet 1-2-3 in de gaten hebben in het donker dat het politie was.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Pfff, kan me voorstellen dat je bang was! Ben benieuwd of je nog een reactie terug krijg.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja amaai!!! Je hebt alleszind een zeer mooie brief ervan gemaakt en ik hoop op een deftige reactie!
    Politie heeft geen enkel excuus om zich niet deftig kenbaar te maken (of zijn die lampen en sirene er gewoon voor 't schoon op gezet misschien?) ... als ze die hadden aangezet had je meteen geweten dat je aan de kant moest, niet?
    Ik geef je alleszinds groot gelijk, ik zou ook niet zomaar aan de kant gaan op zo een moment, je hoort/leest tegenwoordig genoeg akelige dingen!

    Hou ons op de hoogte hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik zou 1-1-2 ook niet zomaar meer bellen..wat een vervelend gedrag zeg...ik hoop dat je inmiddels reactie heb gekregen, op zijn minst een excuus...wat een toestand....
    Gelukkig is niet iedere man met blauwe pet zo hoor, weet ik uit ervaring omdat een ex-politieman in mijn huis mijn eega is:)))

    Nee dit wil je niet meer meemaken...
    Lieve groetjes,
    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik dacht dat ik hier gisteren al op gereageerd had, maar ik zie het niet staan.....
    In ieder geval goed dat je die brief gestuurd hebt en laat het even weten als je wat hoort.
    groetjes,
    Thara

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Super goed dat je er melding van maakte!
    Hopelijk hoor je wat terug en zien we dat dus ook op je blog!
    Wat een fatsoen zeg!!!....
    En dat moet veiligheid inboezemen???
    Pff... Je maakt wat mee zeg...

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ze hebben toch zo'n ding dat je :stop: in je spiegel ziet???

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het heel erg leuk als je een reactie achterlaat! En misschien wil je wel volger worden?

Onze webwinkel:

Volgers