zaterdag 10 december 2011

Feestje (deel 2)

Daar gaan we dan met deel 2 van het feestje!

Na de 'koffie' moest er nog serieus 'gewerkt' worden!
Een aardige zwager had me geholpen aan een boomstammetje, zodat bij de zagerij 'plakken' gezaagd konden worden, waar de jongens met wat hulp leuke voederplanken van hebben gemaakt!


Wat heb je nodig voor een voederplank?

- boomplak van ca. 2 cm dik en een doorsnede van ca. 25 cm
- 3 stukken touw van ca. 70 cm lang
- een lange schroef
- 3 kortere schroefjes
- boormachine

Let op: laat de plakken zagen bij een zagerij of i.d., ik ben niet verantwoordelijk als er ongelukken gebeuren als je dit zelf gaat doen.

Teken op de plak af waar de 3 gaatjes moeten komen.


Boor de 3 gaatjes.


Doe de touwen door de gaatjes en maak aan de onderkant een stevige knoop.


Maak van de 3 touwen bovenaan een knoop.


Schroef de lange schroef in het midden, hier kan een appel op gestoken worden.


Schroef de 3 kleinere schroefjes op de zijkanten van de boomplak, hier kan een pindasnoer en een vetbol ( die van de uitnodiging!) aangehangen worden.


Tuig de voederplank op en hang 'm in een boom of aan een afdak.

Apetrots waren ze op hun mooie werkstuk!

Daarna hebben we als afsluiter van het feestje nog 'levend vogeltrek' gedaan, dit is een soort ganzenbordspel, maar dan met vogels die naar Afrika trekken.

Ik had nog behangboeken (regel ik af en toe bij de schilder om mee te knutselen) en daar heb ik de vellen uitgetrokken.



Met een zwarte stift de vakken en opdrachten erop getekend.


Uitgelegd door de keuken en kamer, (de kinderen als pionnen)...



met aan het eind een gevulde snoeptrommel, zodat de uitgehongerde vogels zich weer vol kunnen eten!


En toen....was het feestje voorbij.....(en kon ik helaas nog niet met de benen omhoog ...)

Een goed weekend voor iedereen!

Klikadvertentie:

6 opmerkingen:

  1. Een echt, stoer jongens-knutsel-idee!
    En dat spel... ik deed ooit iets dergelijks op de tafel met een kwartetspelletje, waarbij je snoepjes kon verdienen/moest afgeven... aan het eind mochten ze de buit opeten. Nu ik eraan denk... een mixje van jouw en mijn idee is wel iets voor het feestje van middelste zoon volgende week!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk idee voor je jongens!!! Voor meiden is er veel meer, maar dit is superleuk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. meid hoe krijg je het toch allemaal voor elkaar,en super leuk is dat die voederplank,de vogels zullen er blij mee zijn.

    gr Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zooooo ontzettend leuk!
    Mijn lieve zoon heeft een top-feest gehad!!!
    En dat levend ganzenbord (zoals hij het maar gewoon noemde) vond hij ook super joh!

    En wij hebben een mooi voederplankje!! Leuk!

    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha! Ik hoop dat je inmiddels weer wat op adem bent na het feest! Ik ga je namelijk aan het werk zetten! Ik zag geen opmerking dat je GEEN Awards wilt krijgen op je blog...dus ik heb er zojuist één aan je doorgegeven! Kijk maar even op mijn blog! Groetjes (en succes!) Tante Trijns

    BeantwoordenVerwijderen
  6. mens wat heb jij een fantasie zeg, geweldig gewoon! Leuk dat spel en die vogelhang ding vins ik echt supergaaf, wat een leuk thema voor een feestje, zou er niet op gekomen zijn hoor!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het heel erg leuk als je een reactie achterlaat! En misschien wil je wel volger worden?

Onze webwinkel:

Volgers