donderdag 18 augustus 2011

Havermoutkoekjes

Geef je een bakfeestje?
Met dit supermakkelijke recept (wat ik al tijdenlang gebruik en waarvan ik de bron niet meer weet) maak je heerlijke brosse koekjes.
De ingrediënten heb je vast in huis, en de bereiding stelt niks voor!



Overigens, ook al heb je geen kinderverjaardag te vieren, door deze koekjes te bakken krijg je vanzelf een feestje!
Want lekker zijn ze!

Wat heb je nodig voor ca. 32 stuks?
  • 125 gram havermout
  • 125 gram bloem
  • 125 gram boter
  • 160 gram suiker
  • 1 ei
  • 1 lepel water
Zorg dat de boter goed kneedbaar is, maar niet te zacht.
Doe alle ingrediënten bij elkaar en kneed het door elkaar.


Maak ronde balletjes, ongeveer zo groot als een (knikker)bonk en leg ze op de bakplaat.


Vorm er met een vochtige vork platte rondjes van.


Bak ze ca. 15 min. op 175 graden in de oven. Goed af laten koelen.


Smullen maar!

10 opmerkingen:

  1. Oh, lekker joh!
    Met havermout kun je zoveel verschillende koekjes maken en ze smaken altijd goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wij deden het vroeger thuis ook wel eens. Leuk blogje weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mmmmmm! Klinkt lekker! Heb altijd wel havermout in huis en al vaak gedacht dat ik daar eens een koekjesrecept voor op moest zoeken, maar er kwam nooit wat van. Dus deze ga ik zeker eens proberen!

    Groetjes Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. MMmm, heerlijk! En het zelf bakken ruikt altijd zó gezellig!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die zien er lekker uit!


    * Ja roken kost hem 1800 euro per jaar Dag 4 is bijna voorbij =D

    Fijne dag morgen!!
    Groetjes
    Famke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Vakantiepark breebos in rijkevorsel België
    Ja zeker een ruim keukentje ik vond het een schattig huisje ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat klinkt lekker! Ga ik zeker uitproberen, of beter gezegd, zal ik mijn middelste laten uitproberen. Dat is namelijk onze bakprinses :)
    Groetjes,
    Thara

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het heel erg leuk als je een reactie achterlaat! En misschien wil je wel volger worden?

Onze webwinkel:

Volgers