donderdag 11 augustus 2011

Viltstiftenrol

Soms zit een idee al lang in m'n hoofd, maar duurt het even voor het echt wat wordt.
Maar nu is het dan toch gelukt!


De foto's zijn niet zo heel goed gelukt, ik heb glitterkarton gebruikt en ben niet zo'n goede fotografe dat ik daar evengoed wat moois van kan maken....

Leuk om te maken op een kinderfeestje, in de vakantie of op woensdagmiddag!

Materiaalkosten? Weinig!
Plezier? Veel!


Wat heb je er voor nodig?

- gekleurd (ribbeltjes)karton A4, niet te stug/dik
- versiermateriaal
- lint of veter
- viltstiften/potloden/pennen etc.
- scherp mes

Versier de mooie kant, met stickers/kant/bloemetjes/knoopjes...wat je maar wilt!


Maak per stift 2 kleine insnijdingen en vlecht hier het lint of de veter doorheen. Zorg dat je aan 1 kant een lang stuk overhoud.



Dit lange stuk sla je aan de binnenkant onder de stiften door, tot ongeveer het midden terug en duwt het weer naar de mooie kant.


Nu kan je hem mooi oprollen en dichtstrikken.


En dan lekker kleuren!!


Fijne dag verder!!

7 opmerkingen:

  1. Super leuk bedacht =D Dat houdt je stiften wel mooi en netjes bij elkaar! Wat ben jij crea zeg! =D Fijne avond

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk idee, je hebt op die manier een leuk cadeautje en ook handig voor degenen die het krijgt, heel erg leuk en weer knap bedacht!!!!

    Groetjes,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oh wat een leuk idee zeg, ik zou er zelf een stuk elastiek voor pakken en aan het begin en eind een knoop in leggen en dan apart aan het begin en eind een lint(of veter) voor gebruiken. Door het elastiek blijven de stiften beter zitten en zijn er makkelijker uit te halen en terug te plaatsen(lijkt mij, heb het niet geprbeerd). Het lijkt me inderdaad wel heel leuk om te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk idee !
    Inderdaad weinig kosten en veel plezier.
    Ik zal de beschuit ribbel karton kleuren en uitproberen (ik denk dat het iets minder stevig is?!)
    Dafna Hobby Paper Village

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het heel erg leuk als je een reactie achterlaat! En misschien wil je wel volger worden?

Onze webwinkel:

Volgers