dinsdag 16 augustus 2011

Prinsesje

Als ik alleen al google op 'prinsessenfeestje' krijg ik al 17.000 resultaten....maar toch moet ik zo nodig mijn ideetje ook het net nog opsturen...

Nou ja, niet met het idee dan dat ik erg origineel zal zijn...maar toch...ergens vind ik haar wel schattig geworden!


Wat heb je er voor nodig?

- roze stevig papier (uit een A4 haal je er 2)
- goudkleurig papier
- geel of bruin papier
- fotoplakkers/lijm en plakband
- kleine snoepjes die bij het thema of de kleur passen
- transparante folie of servetten in de gewenste kleur
- lintjes

Print de voorbeeldprinses uit (klik hier) en neem over op het roze papier.
Knip uit, en knip langs het rondje in tot het een hoofdje is. 
Vouw de flappen naast het hoofdje om zoals op de foto.


Neem het haar en het kroontje over op het gele (of bruine) en het goudkleurige papier en knip uit.


Plak het op het hoofdje en teken een gezichtje. Knip volgens het voorbeeld een rondje uit geel papier en plak dit achterop het hoofdje.


Verpak de snoepjes in de folie of de servet en plak dicht met plakband (voor het voorbeeld heb ik bij gebrek aan snoepgoed zelf even strijkkralen gebruikt).


Plak dit zakje in het lijfje, de bovenkant moet boven het lijfje uitsteken.


Plak nu de flappen van de jurk met fotoplakkers of lijm op elkaar.
Strik een mooi kantje of lintje om het halsje.



Tips:
 * versier de jurk ook nog met gouden glitters of sterretjes.
 * verpak een kleine lolly in alu-folie, plak er een gouden sterretje op, knip gehandschoende handjes uit wit papier op de jurk en plak ze er met de lolly op
 * gebruik foto's van je eigen prinsesje en plak die op het hoofdje
 * etc....

Dit idee kan je gebruiken als traktatie maar is (eventueel wat vergroot) ook erg leuk als weggevertje aan het eind van een prinsessenfeestje!

Een fijne dag allemaal!

5 opmerkingen:

  1. Wat een lief prinsesje.

    Groeten Herma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou, ondanks die 17000 andere ideeën vindt ik dit ook heel leuk en origineel hoor! Tjonge, ik ga feestjes te kort komen voor m'n kleine meisje groot is geloof ik, met al die leuke tips van jou!

    Groetjes Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank je wel voor de reactie op mijn blogje. Binnenkort kom ik je blogje nog eens grondiger bekijken als ik wat meer tijd heb.Heet lijkt mij wel een leuke blog.
    Ik ga je alvast volgen.
    Groeten Katrientje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou, die kan er echt nog wel bij hoor! Hopelijk staat tie een beetje bovenaan op het net, want deze is SUPER!

    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het heel erg leuk als je een reactie achterlaat! En misschien wil je wel volger worden?

Onze webwinkel:

Volgers