donderdag 25 augustus 2011

Er zat een aapje...

op een banaan!! Verantwoorde traktatie, en makkelijk om te maken! En zeker weten een succes!


Wat heb je er voor nodig?

- 1 banaan per kind
- per banaan 1 bruine chenilledraad van ca. 50 cm lang
- 1 parasolletje/vlaggetje per kind
- roze/lichtbruin papier

Knip een stuk van 24 cm chenilledraad af. Vouw dubbel en draai er aan de bovenkant een hoofdje op.


Draai er 2 pootjes aan.


Neem het overgebleven stuk een draai er een lijfje van.


Teken een rondje met een uitsteekseltje eraan op het roze papier, teken er een snuitje op.


Knip het  uit en steek het uitsteekseltje tussen het lijfje, duw het snuitje in het bruine koppie.



Pak de banaan en vouw de armpjes er vast omheen.


Prik het parasolletje of vlaggetje ertussen.

In plaats van een parasolletje/vlaggetje kun je ook zelf aan de knutsel om met groen papier en een sateprikker op deze manier een palmboompje te maken.

En wil je niet helemaal alleen voor verantwoord? Prik dan nog een paar lekkere snoepjes (banaantjes?) aan de prikker.

Aap smakelijk!

4 opmerkingen:

  1. Wow en dan ook nog creatief zijn maar goed met zoveel feestjes is het wel handig crea te zijn =D

    Ik wordt er moe van als ik je lijstje zie en dan te bedenken dat ik dit verspreid over de week ook doe sta je niet bij stil dat het best veel is.
    Van de week was manlief achter de pc aan t bij komen van t pieperschillen terwijl ik stond aftedrogen en voorlezen tegelijk, mannen hebben t zooo zwaar haha

    Respect voor jou!
    Groetjes Famke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een apeleuke traktatie weer !! Leuk gedaan

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb ook thuiszorg om me te helpen de structuur erin te houden.
    Maar dan nog net wat je zegt huishouden blijft een groot iets en soms best wel zwaar.

    Enneh ik heb niets aan de kruiden gedaan =) behalve in de grond zetten alles in mijn tuin groeit als onkruid -.- met die regen hier..

    Groetjes
    Famke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ontzettend leuk!!!
    Past eigenlijk wel bij ons ;-)
    Zal het onthouden als Robert nog eens zover komt...

    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het heel erg leuk als je een reactie achterlaat! En misschien wil je wel volger worden?

Onze webwinkel:

Volgers