maandag 16 mei 2011

Spekijs!

Geen echt ijs vandaag, hoor....veel te nat en koud...maar een spekijsje, een snoepvariant op het kwarkijsje.



Wat heb je er voor nodig?

- 1 ijshoorntje per kind
- 3 marsmellows per ijsje
- sateprikkers
- mooi (kado)papier
- plakband
- eiertray


Prik eerst gaten in de eiertray. Pak dan de tray in met mooi papier en prik daar ook gaten in.
Doe de hoorntjes in de gaten.



Knip een stukje papier van ongeveer 7 cm lang en 4 cm breed. Knip dit papiertje op de lange kant in tot ongeveer 1,5 cm.




Rol het niet ingeknipte stukje om de prikker, vastplakken en de rest van het papier vrolijk laten overhangen.



Prik 3 marsmellows aan de prikker.



Steek de spekprikkers in de hoorntjes. Lekkerrr!



In plaats van marshmellows zijn spekmoppen van Jamin leuk, geeft nog meer het ijsidee, helaas kon ik die pasgeleden nergens in het dorp meer vinden ;-(

6 opmerkingen:

  1. Leuk idee! Ga ik zeker onthouden..... :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. He, wat leuk joh! Ook echt makkelijk om te maken; iets voor mij ;-)

    Groetjes van Christien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Weer zo'n heerlijk idee, en snel gemaakt en heel origineel!!!
    Geniet ervan.

    Groetjes,Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk, ik heb er nooit bij stilgestaan dat je zulke prikkers ook makkelijk zelf kon maken!

    Hmmm, er komen hier te weinig feestjes voor om al die leuke ideetjes uit te voeren...

    Groetjes Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. nou zit de hele avond al onder mijn plaid op de bank brrr, dus vind dit een goed alternatief!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh wow wat 'n super traktatie idee!

    Nog bedankt voor je reactie!

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het heel erg leuk als je een reactie achterlaat! En misschien wil je wel volger worden?

Onze webwinkel:

Volgers