dinsdag 3 mei 2011

Ook een ijsje?

Tingelingeling...
Wie lust een ijsje??
Tingelingeling...
Wie houdt daarvan
Ik trakteer op lekk're ijsjes...
Pak er een en smul ervan!



Wat heb je er voor nodig?

- pak O.etker kwarktaart naturel
  (uit 1 pak haal je ongeveer 16 ijsjes)
- kwark of yoghurt
- ijshoorntjes
- zakje B.aukje Nougatine
- eiertray
- laag vierkant mandje, iets kleiner als de eiertray
-  een paar mooie servetten




Maak de kwarktaart volgens de omschrijving op het pak, laat alleen de slagroom weg.
Zet de kwark minimaal een uur weg in de koelkast om op te stijven. Het moet best aardig stevig worden, anders 'bibbert' het zo van het hoorntje af.

Maak (bijv. met een appelboor) gaatjes in de eiertray.
Je kan de tray ook wel naturel laten maar leuker is het natuurlijk om servetten over de tray heen te leggen en daar ook gaatjes in te prikken, of je pakt hem in op deze manier.
Zet de tray op de mand en zet de hoorntjes in de gaatjes van de eiertray.

Neem de kwark uit de koelkast en vul de hoorntjes eerst met een lepeltje.
Maak met een spuitzak of slagroomspuit bovenop een toefje.
Bestrooien met nougatine.



Variatietip: bosvruchten of perzikenkwarktaartmix gebruiken, een spekje onderin het hoorntje leggen, discodip er over strooien....enzovoort.

6 opmerkingen:

  1. Leuk idee!
    Dochterlief hoopt de 19e jarig te zijn en bij deze temperaturen een goed alternatief voor ijs!
    Groetjes Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mmmmm, ik zei juist vanmorgen dat ik weer wat op zou gaan letten met snoepen :-(
    Het ideetje moet ik dus even in de ijskast zetten...

    Groetjes Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O, wat leuk joh!
    Je kan ook echt (bijna) alles zelf maken he?!
    En zo geniet je er ook zo van of niet?

    Leuke foto trouwens!!!

    Fijne vakantie verder!!

    Groetjes van Christien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een ijzig idee, wat leuk, als alternatief voorijs en toch het effect van...
    Je weet wat ik zie, schrijf alles op en ga het uigeven, moeders zitten te wachtn op deze tips!!!
    Schrijf anders je idee eens naar een supermarktkrantje van AH of C1000 of Spar of wat er in de buurt is, zijn vragen vaak om dit soort ideetjes.

    Groetjes en smul ze,Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi,

    Ik heb een award voor je. Kijk je even op m'n blog?!

    Groetjes Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een ontzettend leuk idee! die moet ik onthouden!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het heel erg leuk als je een reactie achterlaat! En misschien wil je wel volger worden?

Onze webwinkel:

Volgers