vrijdag 6 mei 2011

Stapelen op vrijdag: Leesvoer!

Weet je wat bij ons echt feest is?? Als we naar de bibliotheek gaan!
Meestal ga ik zo ongeveer eens in de 2 weken. Alleen of met de 2 oudsten.

Maar in de vakantie ga ik vaak een keer met alle 5.
De kleine baas voorin de tweelingbuggy en achterin de manden met boeken.

Dan kom ik terug met zo'n stapel ongeveer.....


Kan goed meedoen met Stapelen op vrijdag toch???

Deze week waren het er 62!!!!! Met onze 6 biebpassen mogen het er 80 zijn, dat gebeurt ook wel eens, maar nu had ik nog wat boeken thuis en kwamen we op dit aantal.

Ik hoop altijd vreselijk dat er bij het inleveren geen lange rij achter mij komt te staan....de reacties die je soms krijgt....niet echt leuk meer....

Maar ik kan het ook niet helpen....de kinderen zijn echte leesmonsters en daar ben ik alleen maar heeeel erg blij mee! En ik betaal er tenslotte ook voor!

Het is soms echt lachen wat voor verschillende soorten boeken je dan in zo'n stapel terugvind....




Wat een combinatie, he!

Na zo'n middagje ben ik zelf niet echt meer in feeststemming.
Ik heb fibromyalgie en  kan dan de rest van de dag echt niet veel meer hebben.

Maar als ik dit zie.....











dan wordt ik helemaal vanzelf toch echt weer heeeeeeel erg blij!!

Zonet las ik bij Irma dat ze even een zomerstop zet op het Stapelen en na de zomer daar weer mee verder wil gaan...ik zie nog wel wat ik zelf doe...

Goed weekend allemaal!

Ps...ook weer een andere blog onder de blog-around!!

8 opmerkingen:

  1. Heerlijk en heel herkenbaar!!!

    Wat ik tegenwoordig veel doe is boeken reserveren. Wij hebben dan ook een groot abonnement genomen. Kan je gratis reserveren, kost verlengen niks en heb je geen boetes.
    Dan kan ik een refo boeken site erbij pakken en ons soort boeken uitzoeken. Kids er thuis bij om te kijken of ze het al hebben gelezen, want o, ze lezen hier ook zo veel.
    Ik vind het super werken! Beter als dat gezoek in de bieb, al is dat op zijn tijd ook heel gezellig!!! Maar daar moet je dan weer echt tijd voor hebben en nemen.
    Vind het soms wel lastig, want je moet wel echt controleren waar ze mee naar huis komen/gaan...

    Enne...je bent me wel een stapje voor hoor, ik wilde volgende week R.oberts boeken gaan stapelen. Maar dat geeft ook niet...is net weer anders he?!

    Ik vind het een super stapel en vooral die plaatjes van lezende kinderen erbij!

    En laat die mensen met commentaar lekker praten joh bij de bieb. Jij geeft je kids tenminste leesvoer en stopt ze niet achter de pc. Veel beter!

    Groetjes van Christien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat leuk je kinderen zo in d'r eigen boekje,bij ons lezen ze ook wel, maar met mate...

    fijn en zonnig weekend, en voor jou het beste hoor.

    gr Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, jammer dat Irma even stopt, ik vond het een leuke manier om op andere blogs rond te kijken, die drijfveer is nu even weg, wie weet heb jij een leuk idee:)) Nee, ik begrijp het goed, je bent nu meer buiten en dat is ook heel belangrijk, ahum, vitamientjes, tuinieren enz.
    Je boekenfoto's vind ik super!!!Al je kinderen zoheerlijk verdiept in een boek, als juf zie ik dat graag!!!Ha,ha.

    Een heel goed moederdagweekend, groetjes Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo'n stapel komt me bekend voor... bij ons lezen de kinderen ook graag. De oudsten wel wat minder in dit computertijdperk, maar in de weekends worden er toch nog boeken verslonden.
    Leuke blog heb je, leuke ideeën!

    Fijn weekend, Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hé, ik zie dat ik onder je blog around sta!
    Dank je wel!
    Ik vind het altijd leuk als er nieuwe bloggers langskomen..
    Je hebt heerlijke foto's gemaakt.
    Middelste is bij ons ook zo verzot op lezen, die gaat zelf naar de bieb en als het sluitingstijd is , moeten ze hem wegsturen..heerlijk!
    Fijne moederdag morgen, groetjes Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. over die smeerboel moet ik me leren heen zetten =P en met 5 leer je dat wel haha! Fijne dag vandaag!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. oh wat heerlijk dat ze allemaal zo graag lezen! En ik zou er de hip aan hebben aan een rij achter je, laat je kids maar lekker lezen hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat geweldig....lezende kinderen! Bij ons komen ze niet verder dan het verplichte boek mee op zomervakantie! Zucht! En dat terwijl ik ze als boekenwurm écht wel het goede voorbeeld geef :).
    Geniet er idd maar veel van!
    En sterkte met je fibromyalgie...dat zal best niet altijd meevallen met 5 kinders!
    Dan vind ik het helemáál knap dat je (op je blog) zoveel enthousiasme en activiteit uitstraalt!
    Sterkte en moed houden!

    Groetjes, Tante Trijns

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het heel erg leuk als je een reactie achterlaat! En misschien wil je wel volger worden?

Onze webwinkel:

Volgers