donderdag 5 mei 2011

Rozijnkonijn!

Joël zit in groep 4 en is vorige week met zijn klas naar het Biologisch Centrum geweest, waar ze elk jaar natuur-educatielessen krijgen.
Hij kwam thuis met een zelfgevouwen konijn van papier.
En dat beest lag mij eventjes aan te kijken en toen wist ik wat ik er mee kon doen!



Het is echt heel simpel! Maar erg leuk! (Al zeg ik het zelf!)
De kids vonden het heel leuk om mij te helpen met vouwen, dus het is ook een leuke woensdagmiddagknutseltip!
Of voor nu in de vakantie!
Met kleinere vierkantjes maak je er zo ook heel snel een leuke konijnenfamilie van.

Het kan van gewoon printerpapier zoals je ziet, maar als ik het als traktatie zou maken zou ik wat steviger papier nemen, wordt het toch net even wat mooier van.
Wat heb je er voor nodig?

- per kind een papier van ongeveer 21 cm aan alle kanten
- stiften
- fotoplakkers (of lijm of plakband)
- doosjes rozijntjes (ga je voor snoep, dan neem je ander lekkers)

Vouw het vierkant diagonaal door en vouw hem dan weer terug tot een vierkant.



Vouw de zijkant naar de diagonale lijn, zodat je een vliegervorm krijgt.



Vouw de bovenste punt wat terug, maar niet helemaal, houd ongeveer een centimeter ertussen.



Vouw dan het kleine puntje weer terug....(snappen jullie het nog??) Dit is straks het staartje.



Knip dan de onderste punt ongeveer 9,5 cm in. Dit worden de oortjes.



Vouw de zijkanten met de goede kant naar buiten om en vouw de oortjes omhoog.



Kleur met de stiften oogjes en oortjes, wat wordt 'ie schattig!



Plak het doosje rozijntjes met de fotoplakkers in zijn lijfje.


Presenteer dit leuk op een dienblad, op groen crepepapier, op een kunststof grasmatje (van de X.enos bijv.),
of lekker in het hooi!



Let op!! Dit konijn heeft wel heeeeeel bijzondere keutels!!!

3 opmerkingen:

  1. Wat leuk!!!

    Enne...nee hoor, mijn zoon nam GEEN konijn mee naar huis...Tja, houd zeker meer van slangen ofzo...want hij vroeg nog aan zus; zijn daar nou slangen? Nee, want dat was toen een keer bij het guppy, daar hadden ze een slang geaaid. Zoon hoopt natuurlijk dat zij dat ook nog een keer gaan doen...;-)

    He, groetjes!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. grappig, heel leuk om te zien, kom graag hier even aan bij jou.

    gr Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hij is zo leuk, dat vouwen blijft grappig je krijgt er de mooiste creaties mee.
    Dus ik was in jouw gemeente??? En die winkeltjes, uhum, ik werd door manlief gsmst of ik naar huis wilde lopen...je begrijpt hem ik was de tijd vergeten...maar ik heb me ingehouden, mijn limiet is niet overschreden, maar ik kom wel een keer terug.

    Fijn weekend en groetjes!!!!!Eefie

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het heel erg leuk als je een reactie achterlaat! En misschien wil je wel volger worden?

Onze webwinkel:

Volgers