dinsdag 27 september 2011

Oehoe....

Sommige traktaties kan ik met zo ongelooflijk veel plezier ontwerpen en maken...dan vergeet ik echt even alles om me heen! In die 'flow' was ik bij het maken van deze uil.....


En ik denk....dat de kids hier zometeen als ze uit school komen echt heel blij van worden!

Wat heb je er voor nodig?

- kleine bruin papieren zakjes (of bruin knutselpapier)
- wit papier
- plakband
- zwarte stift
- schaar
- dropjojo's


En voor de presentatie eventueel
- een mand of stevige tak
- bruin garen als je een tak neemt
- mooie herfstblaadjes

Maak de papieren zakjes voorzichtig los. (Of knip van het bruine papier stukken van ca. 14 x 16 cm).



Teken met de zwarte stift 2 rondjes op de voorkant.



Knip ze uit.


Knip een stukje wit papier uit en teken er 2 kleine rondjes op.
Knip ze ook uit.



Plak het witte papiertje aan de binnenkant van het zakje.



Leg de jojo op het witte papiertje.



Vouw het zakje nu weer dicht en plak vast met plakband.



Vouw de bovenste hoekjes naar binnen....


en weer een klein beetje naar buiten...dit zijn de oortjes...plak ze vast met plakband.


Vouw de onderste zijkanten schuin naar binnen en plak vast.



Teken met de zwarte stift oortjes, een denkrimpel, een snavel, pootjes en 'veertjes'.


Voor de presentatie kun je natuurlijk een mooie mand nemen, vullen met herfstbladeren en de uiltjes er in zetten. Maar met een mooie tak wordt het ook erg leuk!

Knip draadjes af en steek ze bovenin de uiltjes.


Doe dit ook bij de bladeren.
Hang ze dan gezellig aan de tak!



Voor het trakteren is het dan wel handig om een schaartje mee te nemen of aan de juf te vragen, zodat de uiltjes door de klasgenootjes zelf van de tak geknipt kunnen worden!


Een hele fijne dag weer!

14 opmerkingen:

  1. oh dat ziet er erg leuk uit zeg, jammer dat de uiltjes waarschijnlijk kapot gaan als je het dropje eruit vist, maar vind ze wel gaaf!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijke uiltjes, ik ga voor de dropveters, wat zien ze er leuk uit...mooie traktatie weer.


    Lieve groet,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. zal het onze dochter es laten zien, zij doet ook graag freubelen.

    gr Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, wat ontzettend leuk!!!
    Um..heerlijke dag heb jij en hebben jouw kinderen gehad!!!
    Ze boffen bij jou maar met zo'n moeder!!!
    Groetjes,
    Christien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke herfst tractatie, goed alternatief voor de halloween creatie's waar ik niet van hou ;-))
    Groetjes Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke uilen! Echt een super tof idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk!
    En ook voor mij handig want dit kan ook van 'recycle' papier!
    En ook leuk voor zowel jongens als meisjes!
    Dank je voor de tip.
    Gr,
    Julia

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Die zien er super leuk uit daar wordt je idd blij van!
    Groetjes Famke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuk idee zeg! En zo duidelijk uitgewerkt! Een hele klus voor jou al die stap voor stap foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Haha ja die paar dagen heb ik nu nog steeds niet gehad ik geef bv en mn dochter is inmiddels bijna 10 maanden en nog steeds niet geweest ben al zoveel testen verder want idd ben wel soms erg geprikkeld ;)
    Ik laat m ff 2 dagen in sop gaarkoken en dan moet ik wel want anders wordt het hier ook zo'n zooitje heb al 1 was mand van hem helemaal vol dat heb ik dus vanmorgen wel gedaan voor hem de wasmand gevult hij gooit het ernaast haha =D
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ladys, ook erg handig van koffie filter zakjes ipv bruin papier.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Vandaag bij SintMaarten een groot succes, bedankt!
    Rita
    http://i48.tinypic.com/24nqlck.jpg

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het heel erg leuk als je een reactie achterlaat! En misschien wil je wel volger worden?

Onze webwinkel:

Volgers