woensdag 21 september 2011

Voorpaginanieuws!

Welk kind vind het niet reuze interessant om in de krant te staan?
Als ze bijvoorbeeld met school meegedaan hebben aan een actie en er komt dan een groepsfoto in de krant....hoe ieniemienie ze er ook op staan, het is geweldig!

Maar met dit traktatiezakje hoef je niet meer op de plaatselijke journalist te wachten, maar neem je zelf het heft in handen!!


Wat heb je er voor nodig?

- printer
- papier
- traktaties
- doorzichtig plakband

Je googlet op 'krant voorpagina' en kiest een leuke voorkant uit.


Sla de afbeelding op naar Paint.
Ga naar Paint en maak daar een eigen stukje tekst met afbeelding.


Open de afbeelding van de voorpagina van de krant.


'Knip' er een artikel uit.



'Plak' je eigen afbeelding op de goede plaats.


Vergroot of verklein de afbeelding aan de hand van de traktatie die je erin gaat stoppen. Voor koekjes of een zakje snoep heb je natuurlijk een kleiner zakje nodig dan voor bijv. een zakje chips.

Zorg dat je de afbeelding aan de zijkant van het papier uitprint, zodat je genoeg papier overhoud om er een achterkant mee te vouwen.



Knip uit.


Vouw het papier dubbel en plak met plakband de zijkanten dicht.
Stop de traktatie erin.


Dit idee kun je echt overal voor gebruiken, niet alleen voor een verjaardag, maar ook bijvoorbeeld voor een afscheidstraktatie, verhuistraktatie of geboortetraktatie......


Of maak er geen traktatiezakje van, maar een uitnodiging....


(let svp niet op mijn taalfout, ik zag het te laat...)

En volgens mij kunnen er met dit idee ook hele leuke vader- en moederdagkadootjes worden gemaakt!!

Tot blogs!!

13 opmerkingen:

  1. Oh, wat leuk!!!!!!!!!!!

    Die onthoud ik...!

    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. je moet er maar opkomen zeg,leuk!!

    gr Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een ongelooflijk leuk idee! Dat moet ik zeker onthouden! Dank je wel :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een tof idee! Dat sla ik op! Heel erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha ha, geweldig, opa is deze week jarig, ik denk dat hij de krant gaat halen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk idee, je voelt je dan toch echt belangrijk!!!

    Supergoed idee.

    Lieve groetjes,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. hey, das wel een heel leuk idee..misschien maak ik het wel voor mezelf op mijn verjaardag...ik heb ook altijd weleens -op een goede manier uiteraard- op de voorpagina willen staan gheghe...

    mijn lief droeg met onze bruiloft trouwens een zwart pak met knalrode glansblouse...en jouw lief?

    Fijne avond :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Geweldig idee dit! Misschien ga ik dit wel gebruiken voor het afscheid van mijn jongste twee zonen op hun basisschool!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dit is echt een geweldig leuk idee? Daar zijn er meer blij mee! Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk!! zou idd ook leuk zijn als voorpagina baby kaart! Wat ben je toch handig! =D
    Groetjes Famke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. erg leuk!!!! mijn dochter is nét jarig geweest vorige week, maar deze ga ik zeker onthouden!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het heel erg leuk als je een reactie achterlaat! En misschien wil je wel volger worden?

Onze webwinkel:

Volgers