vrijdag 9 september 2011

Wie is er bang? (met mini give-away!!)

De spin wiedewin
De spin wiedewin,
die weeft een web,
die weeft een web.

De spin wiedewin,
de spin wiedewin,
die vangt daar
mugjes en vliegjes in.

Wie is er bang van spinnen??? Ik wel.....maar als (snelle) en (min of meer verantwoorde) traktatie is 't ie toch wel leuk geworden....


Wat heb je er voor  nodig?

- een minikrentenbolletje per spin
- 60 cm chenilledraad per spin
- 2 snoepjes per spin
- sateprikkertjes
- schaar



Prik de snoepjes met een (halve) prikker als oogjes op het lijfje.




Knip een stukje chenilledraad van 3,5 cm af en maak er een bekkie van.



Knip 8 poten van 6 cm en steek ze in het lijf.



Knip het overgebleven stukje in 2 en steek er op de rug een kruis van.


Variatietip: ipv een krentebolletje kun je ook een wit bolletje nemen, of een een rond cakeje.

Ik bedacht dit idee gisteravond in de gauwigheid toen ik nog 1 klein krentebolletje over had gehouden.

Dat was dus vanmorgen even 'vechten' wie van de 5 toch die spin mocht opeten....en wie zou de gelukkige geweest zijn?

Ter plekke verzin ik nu een ieniemienie give-away....

Raad wie het was....
- Loura (10)
- Joël (8)
- Mirthe (6)
- Ilse (4)
- Ruben (2)
(en ik vind het leuk om te lezen waarom jij denkt dat hij/zij het was!)

Degene die het goed heeft, stuur ik a.s.woensdag dit strijkembleem toe!!


Is er meer dan 1 die het goed heeft, dan trekken we een 'gelukkige'.

...goed weekend voor iedereen!

9 opmerkingen:

  1. Oh wat een leuke spin, die zie ik toch liever dan die joekel die vanmorgen weer in onze kamer rondhupte brrrrr, deze smaakt ook lekker(weet ik zeker hahaha) en ik ga voor je middelste, mirthe dus!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha ha, wat een leuk idee weer! Ik denk Joël, omdat hij als stoere oudste zoon al echte spinnen durft te vangen voor zijn moeder :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow, leuk ,zou het ook met zo'n mini bolletje lukken, denk je? ( wit bolletje)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. leuk gedaan zie toch liever deze dan een echte zo groot, brr..

    denk dat Ruben die heeft gekregen, omdat hij de jongste is en misschien wel als eerste uit bed is.

    fijn weekend
    gr Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een tof idee! Ook leuk om binnenkort eens met Halloween te maken...
    Wat een leuke, vroljke blog! Ga je volgen...

    ps: ik denk dat 't Joell was.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dankjewel voor je reactie op mijn blog en het volgen...dus kwam ik snel (nu ja snel) even bij jou kijken hoor! En deze blog is ook hartstikke leuk zeg :)..leuk al die knutseltraktatietips (dat aapje op een banaan bijvoorbeel..gewèldig!)..en ik ga zometeen je koekjesrecept uitproberen (zeilkoekjes)..

    Over de spin; IEkkssss...ik hou niet zo van spinnen, maar als uberstoere mama mag ik dat niet laten merken, want als ik ga krijsen of gillen, gillen en krijsen de meiden net zo hard -of nog harder- met mij mee..en dat is niet goed voor mijn oortjes. Maar als ik dan mag kiezen, kies ik voor deze (nieuwe soort? haha) krentenbolspin...die ziet er gewoon smakelijk uit namelijk...

    Ik denk dat de jongste de krentenbol heeft mogen opeten -na veel gediscusseer onderling-, omdat hij het meest enthousiast reageerde en al zijn oudere broer en zussen het anders zo sneu voor hem vonden en omdat tie nog zo klein is...Tja, ik verzin dit dus allemaal uiteraard ter plekke...

    Fijne dag!
    Groetjes, appeltje-eitje, Corine :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik denk Joël: die is stoer en wilt zich niet laten kennen tov broers en zussen en heeft nog de leeftijd om een te kunnen genieten van een heerlijk, akelig hapje

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het heel erg leuk als je een reactie achterlaat! En misschien wil je wel volger worden?

Onze webwinkel:

Volgers