donderdag 15 september 2011

Nog meer chenilledraad....

Vroeger (?) als kind vond ik chenilledraad echt het einde...waarschijnlijk omdat wij het zelf thuis niet hadden :-) en op school werkten we daar niet vaak mee, maar het leek me gewoon leuk spul.
En je kunt er idd gewoon snel en simpel iets leuks mee doen.

Dus vandaag nog maar een paar chenille-ideetjes. Eigenlijk vond ik ze zelf eerst te simpel....volgens mij kan iedereen zoiets wel verzinnen...maar omdat ze er zo vrolijk uitzien plaats ik ze toch.

Voor een feest van je kersverse 5-jarige maak je bijvoorbeeld dit jaarcijfer....


Afgezien van de 1 en de 7 (vind ik tenminste een beetje saai) kun je van elk jaarcijfer wel een vrolijke traktatie maken.

Wat heb je er voor nodig?

- 1 chenilledraad per traktatie van ca. 50 cm
- snoepjes met een gaatje (van bijv. snoepkettingen/armbanden)


Rijg de snoepjes aan het draad. Op mijn voorbeeld zie je niet erg veel snoepjes omdat ik er niet meer in voorraad had, maar zou ik dit echt als traktatie maken dan zou ik er meer aan doen.


Vorm er het gewenste cijfer van.




Als je deze cijfers in een kleine uitvoering maakt, zijn ze ook erg leuk om ze als 'prikker' in bijv. een muffin te steken.

Of wil je een doktersfeestje geven  zoals wij in mei deden? Maak dan stethoscoopjes van chenille.

Knip 1/3 van een 50 cm lange chenilledraad. Draai aan de 2 bovenste uiteinden een boogje (zodat dit ook niet prikt als ze de stethoscoop gaan uitproberen....)


Rijg de snoepjes aan de draden en draai het losse eind middenin vast, zodat je de stethoscoopvorm krijgt.


Verpak een plat rond snoepje in aluminiumfolie en maak dit vast aan het chenilledraad.
Of neem bijv. een dropveterrondo en maak er een gaatje in waar je het draad doorheen haalt. 



(Voor meer ideetjes voor een doktersfeestje kijk je hier....en hier..en ..hier en hier .)


Een prettige dag!!

5 opmerkingen:

  1. Heel leuk idee.
    Ik heb nog wat spul over, kan ik mooi gebruiken voor de versiering dus! Bedankt voor de tip!
    Gr,
    Julia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. zag pas dat spul liggen bij de Action,maar dacht wat moet ik er toch mee doen,maar dit is zeker een idee....

    gr Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. leuk gemaakt weer en ja het valt me zo op dat dingen wat ik vroeger(ja ds bij mij wel vroeger hihi) zo onbereikbaar leken, doordat het echt heel duur was of moeilijk aan te komen en nu wordt je er bij de action dood mee gegooit en kost het geen drol meer!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het heel erg leuk als je een reactie achterlaat! En misschien wil je wel volger worden?

Onze webwinkel:

Volgers