woensdag 6 juli 2011

Dit varkentje heb je zo 'gewassen' !

Van deze varkentjes worden de kids vast niet knorrig!


Wat heb je er voor nodig?

- Maoam stripes
- roze papier
- plakband
- scherp mes
- schaar

Print de varkentjes uit (hier is mijn afbeelding) of teken zelf varkentjes op roze papier.


Knip ze uit.


Teken de snijlijnen op het lijf, 4 lijnen van ca. 3 cm hoog en 1,5 tot 2 cm uit elkaar. (Op de foto zie je helaas vaag nog een 5e lijn, de 2e van rechts had ik fout getekend en het lukte niet goed om uit te gummen :-(  )



Snijd de lijnen met een scherp mes door.



Knip stukjes roze papier om de Maoam stripes in te pakken, plak vast met plakband.



Schuif het pakje door de snijlijnen.



Mooi presenteren in een mand met een bodem van hooi of stro!

Voor een nog snellere traktatie pak je de stripes niet in, dan krijg je dit vrolijke effect:


Ipv stripes  kun je ook koetjesrepen nemen of zelf langwerpige koekjes bakken.

Fijne dag verder!

5 opmerkingen:

  1. oh leuk zeg, ik zou voor de niet ingepakte versie gaan, die vind ik het fleurigste!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel schattig en leuk idee!
    grtjs, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel leuk!!, en super goed dat je dit zo bedenken kan ik zit ieder jaar er al tegen aan te hikken wat ik Raf moet laten trakteren, vorig jaar was t simpel zakje, snoepje, chippie, een week daarvoor had ie beschuit met muisjes getrakteerd dus dit jaar mag ik meer mn best gaan doen =D

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel leuk en zo origineel, je bedenkt iedere keer weer nieuwe dingen, dat vind ik zo goed van je.
    Ik hoop dat veel moeders die leuke ideetjes van je gaan gebruiken voor traktaties!!!

    Groetjes,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. vindt wel iets om in de vakantie te maken,dank je voor de tip.

    gr Stina

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het heel erg leuk als je een reactie achterlaat! En misschien wil je wel volger worden?

Onze webwinkel:

Volgers