zaterdag 16 juli 2011

Verbouwen op zaterdag!

Op de zolder van ons huis konden we aan de rechterkant lopen en dat gebruikte ik dus als bergruimte.
In het midden zat een gammele vlizotrap die op ons ieniemienie overloopje uitkwam.
Links was de zolder niet beloopbaar, daar zou je zo doorheen zakken. Daar zou dus een nieuwe vloer in moeten komen. 

We praatten over hoe het allemaal worden moest en ineens leek het zo'n goed en leuk idee om het linkergedeelte van de zolder te gaan gebruiken als vide, met een trap vanuit de jongenskamer.

Natuurlijk wel enorm veel meer werk....maar dan gebruikten we tenminste alle hoeken en gaten van ons huisje optimaal...en met 5 kindjes is dat ook best handig! En wat denk je van een vaste trap ernaar toe....zo fijn!

Loop met mij de kamer binnen en dan zie je dit...




Ongeveer in het midden van de zolder is nu een wandje geplaatst met een deurtje erin naar de bergzolder.



En toen....had ik een tijdje niet zoveel foto's gemaakt en zag het er 'ineens' al zo uit....schilderwerk is af...de vaste trap is geplaatst....het laminaat ligt er al bijna!!




Manlief heeft een vast bed gemaakt, een nachtkastje, balustradehekjes en dat allemaal geplaatst..


Er is vloerbedekking gelegd en dan kan Joël eindelijk zijn trein installeren op ZIJN kamer!!


Inmiddels is er ook al behangen.. en slaapt Joël er al een aantal weken als een roos....dat laat ik de volgende keer zien!

Goed weekend!

8 opmerkingen:

  1. Heel mooi geworden.
    En ik kan me goed voorstellen dat je de ruimte goed gaat gebruiken!

    Gr,
    Julia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het steeds zo leuk om die verbouwingen te zien!
    Wat een mooi slaapplekje is het geworden.
    Leuk hè, zo'n handige man?
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een fijn plekje is dat geworden! De jongens zullen er wel blij mee zijn!
    En inderdaad: hier zal het ook wel weer even klussen op (maandag tot)zaterdag worden :-(

    Fijn weekend! Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw dat is mooi geworden!

    Ik heb gelezen vooral niet terug trekken maar ze goed aanleggen en als ze bijten juist ff met hun neus in de borst duwen dan moeten ze wel loslaten om adem te halen , dan au zeggen of nee en lachen ze zoals die van mij; ff weg leggen en dan opnieuw proberen ze heeft vandaag nog niet gebeten (nog) haha

    Dat was niet erg fijn om te voelen, erg dankbaar soms mama zijn ... =D

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat is het mooi geworden, jullie zoon zal plezier hebben zeg. Wat is je man handig, heel mooi, complimenten hoor.

    Lieve groetjes,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hey! We zijn er weer!!!....

    Enne...je weet al hoe ik dit vind he?!!???!

    Super!!!!

    Genieten jullie van de vakantie???

    Groetjes,
    Christien

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat heerlijk zeg zo'n eigen plekkie en het is ook zo prachtig geworden, leuk om te zien!
    En het was gelukkig niet weer stoeien met mijn printer, was nog van het gedoe van vorige week hahaha, ben er nog niet aan toe gekomen, maar nu ik eenmaal weet hoe het moet stelt het niet zo heel veel voor(eh hoop ik hahaha)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. héél mooi, prachtig hoe je man ook dat bed zelf gemaakt heeft!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het heel erg leuk als je een reactie achterlaat! En misschien wil je wel volger worden?

Onze webwinkel:

Volgers