maandag 18 juli 2011

Pingu op de ijsschots

Al heb ik niet het idee dat er nu veel mensen zitten te springen om traktatie-ideeën...hier toch een nieuwe creatie! Want de ideetjes willen er bij mij nou eenmaal gewoon uit, of het nu vakantie is of niet :-) En deze blog heeft ook een beetje een naslag-functie...

Ik vind het nogal koud en waterig buiten, dat is hieraan ook wel te zien....



Wat heb je ervoor nodig?

- blauw (behang)papier
- wit (behang)papier
- fotoplakkers of plakband
- doorzichtig plastic (je kan hiervoor sheets gebruiken)
- pinguinsnoepjes (ik heb ze bij K.ruidvat als schepsnoep gekocht)
- naaimachine
- glas of beker

Teken met het glas of de beker een rondje op het blauwe papier en op het plastic.


 Knip de rondjes uit. Knip uit het witte papier een ijsschots. Plak de ijsschots op het blauwe rondje.




Naai het plastic rondje voor 3/4 vast op het blauwe rondje.


Stop de pinguin erin.


Presentatie: als je aan een stuk wit piepschuim kunt komen, snijd daar dan een grote ijsschots van en maak daar inkepingen in waar je de rondjes in kunt steken.

Wil je er meer snoepjes in kunnen stoppen? Je kunt hem daarvoor groter maken, of dubbelzijdig, zodat je aan 2 kanten snoepjes erin kunt doen.

De volgende keer een variatie op deze Pingu!

Fijne dag!

4 opmerkingen:

  1. Erg leuk idee! Dank je wel!
    Groetjes Cindy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Het Thuisproject: goede tip! Ik heb het inmiddels aangepast!
    Groetjes, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha, zo leuk dat het er bij jou nog wel uit moet, ook al is het vakantie!!!
    En goed teken vind ik!!!

    Geniet ervan!

    Groetjes van Christien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Steeds verbaast van jou creativiteit! erg leuk weer... en tja tis nogal nattig en koud dus past goed:)

    K'reageer nog op je mailt hoor!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het heel erg leuk als je een reactie achterlaat! En misschien wil je wel volger worden?

Onze webwinkel:

Volgers