donderdag 7 juli 2011

Naai een huisje!

Gisteren liep ik in de K.arwei en ik zag daar bij de behangafdeling allemaal leuke behangstaaltjes.
En ineens had ik weer een leuk idee (zei ze blij...).

Op de zolder zocht en vond ik een oude rol behang en daarvan naaide ik een verhuistraktatie.



Helaas bleek dit behang wat aan de lichte kant, op de foto's komt het daarom niet zo mooi uit. Maar het gaat tenslotte om het idee, he! Neem zelf vooral vrolijk en leuk behang!

Wat heb je nodig?

- leuk behang
- iets lekkers of iets leuks om te trakteren
- lint of touw
- kleine kaartjes
- naaimachine
- schaar en lineaal
- pen
- perforator

Per traktatie knip je 2 rechthoekjes van ongeveer 15x10 cm, of zo groot of klein je nodig hebt voor je traktatie.


Knip hier huisjes van.


Naai 2 huisjes met de binnenkanten op elkaar, laat aan de bovenkant zover open dat de traktatie erdoor past. Ik had juist licht garen op mijn machine, maar het lijkt me ook leuk om juist met contrasterend garen te werken.



Maak met de perforator een gaatje in de nok van het huisje.
Teken er een deurtje en raampjes op. Of knip ze uit bijpassend behang en plak ze erop.
Stop de traktatie in het huisje.


Schrijf de gewenste tekst op het kaartje, plak eventueel een pasfoto van je kind erbij.

Knoop het kaartje met het lintje door het gaatje. En als je een kartelschaar hebt, is het leuk om daar even mee langs alle randen te gaan.

Dit is ook een leuk idee om (gevuld) weg te geven als iemand een nieuw huis heeft.

Een prettige dag verder!

5 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee weer en weet je ik neem altijd de stalen mee naar huis in allerlei kleuren, ze kennen me al bij K'wei, zo leuk om van dit papier iets te maken.

    Groetjes,
    eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is echt een leuk idee, met behangpapier!
    Kun je ook allerlei varianten op verzinnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oh das inderdaad een leuk idee zeg, ben benieuwd hoeveel er na jouw verhaal, naar de karwei gaan hihi

    Enne we hebben gevlogen! Verslag op mijn blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk verzonnen weer!

    Ik heb je trouwens genomineerd voor de Liebster Blog Award. Hoop dat je het leuk vindt!

    http://ranjameteenrietje.blogspot.com/2011/07/liebster-blog-award.html

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Erg leuk idee! Ik ben je volger geworden. Dank je wel dat je op mijn blog ben wezen kijken. Welkom daar.

    Wat een leuke ideetjes heb jij hierop staan. Dat wordt genieten voor mij!
    Fijne dag ( ondanks storm en regen)

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het heel erg leuk als je een reactie achterlaat! En misschien wil je wel volger worden?

Onze webwinkel:

Volgers